16:20

Ciasto drożdżowe z mrożonymi jagodami

ciasto z jagodami, ciasto drożdżowe na krupczatce, kruszonka kokosowa

Nigdy wcześniej nie piekłam ciasta drożdżowego na mące krupczatce, która zarezerwowana była do ciast kruchych. Nie było jednak innej w domu, a mieliśmy ogromną ochotę na prosty, drożdżowy placek z jagodami. 
Nie do końca jednak wyszedł zupełnie prosty, ponieważ wzbogaciłam kruszonkę o wiórki kokosowe. 
A że jagody z kokosem to bardzo dobre połączenie, to i ciasto wyszło rewelacyjne. 
Zapach, jaki się roznosi podczas pieczenia tego ciasta jest niepowtarzalny. 
Wykorzystałam jagody mrożone, w sezonie oczywiście można ciasto upiec ze świeżymi owocami. 

Składniki (tortownica 26 cm):

  • 3,5 szklanki mąki krupczatki
  • 300 g mrożonych jagód Poltino
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 4/5 szklanki lekko ciepłego mleka
  • 7 g drożdży suchych
  • 100 g roztopionego i ostudzonego masła
  • kruszonka: 50 g masła, 1/3 szklanki mąki krupczatki, 5 łyżek cukru, 5 łyżek wiórków kokosowych
Z mąki, jajek, cukru, drożdży, mleka i masła wyrobić ciasto. Przykryć je ściereczką i odstawić na ok. godzinę do wyrośnięcia (moje nie wyrosło na tym etapie jakoś bardzo mocno). 
Z podanych składników zagnieść kruszonkę i wstawić ją do lodówki. 
Jagody rozmrozić i odsączyć z ewentualnego soku. 
Wyrośnięte ciasto przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem (ja upiekłam w tortownicy o średnicy 26 cm i ciasto było bardzo wysokie, można więc spokojnie upiec w większej, prostokątnej blaszce). Ciasto wyrównać i posypać jagodami. Na wierzchu rozłożyć kruszonkę. Odstawić na ok. 30 minut. 

ciasto drożdżowe, mrożone jagody

Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piec ok. 50 minut. 
Wpis powstał w ramach współpracy z marką Poltino

2 komentarze: