09:02

Bułki pszenne z otrębami

Bułki pszenne z dodatkiem pszennych otrębów. W smaku jak delikatne grahamki. Z miękkim wnętrzem i pysznie chrupiącym spodem. Zdecydowanie wysuwają się na czoło w moim rankingu ulubionych bułek. 

Składniki (12 lub 16 bułek):
  • 500 g mąki pszennej chlebowej (T 650)
  • 50 g otrębów pszennych
  • ok. 300 ml wody
  • 20 ml oliwy
  • 2 łyżeczki miodu
  • 1 łyżeczka soli
  • 7 g drożdży suchych (lub 25 g świeżych)
Z podanych składników zagnieść ciasto. Nie powinno się kleić (jeżeli zajdzie taka potrzeba to lekko podsypać mąką). Można wyrabiać ręcznie, ale ja używam miksera ze spiralnymi końcówkami. Odstawić do wyrośnięcia na ok. 1,5 godziny. Po tym czasie ciasto podzielić na 12 lub 16 części i uformować bułeczki. 





Ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Na moich dodatkowo odcisnęłam wzorek (tłuczkiem do ziemniaków). Pozostawić do wyrośnięcia (około 30 minut).
Piec w temp. 200 stopni 20 minut. 

Studzić na kratce. 

Po inne przepisy na domowe pieczywo zapraszam tutaj (klik)






6 komentarzy:

  1. Koniecznie do wypróbowania Aniu ... do twarzy im z tym wzorkiem:). Buziaki i miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - dziękuję i miłego korzystania z przepisu :)

      Usuń
  2. Aniu,
    pyszności!
    Sięgam po bułeczkę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukałam dzis przepisu na bułeczki i właśnie te wpadły mi w oko. Zrobiłam je z otrębami owsianymi bo tylko takie miałam. Nooooo...i niebo w gębie !!
    Chrupiutkie, gdzie trzeba i miękkie gdzie powinny. Pysze!. Jedne z lepszych , które piekłam .
    SZczęście zakłócił tylko przyklejony do nich papier do pieczenia To był dramat, ale jakos sobie poradziłam. Moze ktos wie dlaczego sie przykleił ?? To nowa rolka. Może niektóre tak mają ??
    Mnie to zdarzyło sie po raz pierwszy.
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obstawiam winę papieru, bo bułki nie miały się prawa przykleić :) Cieszę się, że smakowały.

      Usuń