17:05

Pączki z serkiem homogenizowanym

Pączki z serkiem homogenizowanym przygotowuje się błyskawicznie, są więc fajnym pomysłem na Tłusty Czwartek, bo można je przygotować na ostatnią chwilę, w tym dniu i zjeść świeże. 
Wielokrotnie w sieci natrafiałam na ten przepis, więc i ja w końcu musiałam wypróbować. 
Pączki na serku homogenizowanym różnią się oczywiście od tradycyjnych pączków na drożdżach, ale ogólnie oceniamy je dość wysoko - wszystkie zniknęły szybciutko. Moim zdaniem najlepsze są ok. 2 godziny po smażeniu. 
Proporcje ciasta z przepisu z Moich wypieków. 

Składniki:
  • 300 g serka homogenizowanego (waniliowego)
  • 3 jajka
  • 1,5 szklanki mąki pszennej (dałam trochę więcej)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 750 ml oleju do smażenia
  • cukier puder do oprószenia po wierzchu





Serek, jajka, mąkę i proszek do pieczenia wymieszać ze sobą (wymieszałam mikserem ze spiralnymi końcówkami). Ciasto powinno być dość gęste, tak, aby dało się je nabierać łyżeczką - nie powinno się bardzo mocno kleić. 
W garnku rozgrzać olej - powinien być głęboki min. 4 cm. Do rozgrzanego tłuszczu wrzucać kulki ciasta - nabierać jedną łyżeczką i zrzucać z niej przy pomocy drugiej (łyżeczki najlepiej natłuścić olejem). Smażyć pączki na złoto. Odławiać przy pomocy łyżki cedzakowej i najlepiej kłaść na papierowym ręczniku. Ostudzone oprószyć cukrem pudrem. 
To ciasto nadaje się też do wlania go np. do mocnego woreczka (należy odciąć jeden z rogów) i wyciskania z niego pączków - stworków. Można też w tym celu wykorzystać butelkę np. po keczupie. 






















6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. AniBarPioMar - są inne niż tradycyjne, troszkę oszukane:), ale smaczne :)

      Usuń
  2. Prawdopodobnie będę je smażyła w przyszłym tygodniu, bo dzieciaczki domagają się pączków, a Mąż faworków:) .... więc pewnie wybiore takie szybkie:) .... bardzo podobają mi się te stworki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - cieszę się, że się podobają i mam nadzieję, że też zrobicie :)

      Usuń
  3. Właśnie konsumujemy pączusie z tego przepisu. Fajne i smaczne :)) trzeba tylko uważać aby nie smażyły się za szybko, by zdążyły się upiec także w środku. Polecam . Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia - zgadza się, ogólnie do pączków trzeba z takim podejściem :) Smacznego Wam życzę!

      Usuń