08:00

Spaghetti z pomarańczami

spaghetti all'arancia


Z cyklu Viva la pasta! zapraszamy z Aleksandrą z Moja Toskania na spaghetti all'arancia, czyli makaron z pomarańczami (a w mojej wersji również z anchois). 
Połączenie może być dla niektórych zaskakujące, ale nam bardzo smakowało. Co prawda dzieci do potrawy odniosły się dość sceptycznie i zjadły osobno miąższ z pomarańczy i osobno makaron, ale starszym (dojrzałym) podniebieniom bardzo się taka potrawa spodobała. 

Składniki (4-5 osób):

  • 400 g spaghetti
  • 4 małe pomarańcze
  • 8 anchois
  • 5-6 łyżek oliwy
  • 2 ząbki czosnku
  • 20 g bułki tartej
  • 4 łyżki białego wina
  • pół pęczka natki pietruszki
  • sól


Pomarańcze obrać (dokładnie z wszystkich skórek) i pokroić na kawałki. Rozgnieść czosnek. Na patelni rozgrzać oliwę i dodać zmiażdżony czosnek oraz pokrojone na kawałki anchois. Po dwóch minutach dodać bułkę tartą. Następnie wlać wino i dodać pomarańcze (wraz z sokiem pozostałym z krojenia). Pozostawić na ogniu 2-3 minuty. Na końcu dodać posiekaną natkę pietruszki. Spaghetti ugotować w osolonej wodzie i po odcedzeniu wymieszać z sosem pomarańczowym. 

Zapraszam do obejrzenia spaghetti all'arancia przygotowanego przez Aleksandrę w Toskanii

5 komentarzy:

  1. Mi tez smakowalo i polubilam bulke tarta z pomarancza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksandra - O:) A mi jakoś się kompletnie bułka nie wybijała w tym daniu. Może to kwestia dodatku anchois :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa jestem czy by mi takie połączenie zasmakowało? Muszę kiedyś zrobić ... buziaki

    OdpowiedzUsuń