09:36

Jajecznica z pomidorami


Zapytano mnie ostatnio jak usmażyć dobrą jajecznicę z pomidorami. Przyznaję, że taka właśnie to moja ulubiona wersja. 
W zwykłej jajecznicy brakuje mi konkretnego smaku, a w tym przypadku pomidor go gwarantuje.
Pomidory muszą być jednak dojrzałe i aromatyczne, a jajka najlepiej z pewnego źródła. 
Usmażyć ją możecie na oliwie lub maśle - obie wersje pyszne.

A Wy, jaką jajecznicę lubicie najbardziej?


Składniki (porcja na 2 osoby):

  • 2 średniej wielkości dojrzałe pomidory (najlepsze z małą ilością pestek)
  • 4 jajka
  • 2 łyżki oliwy lub masła
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w dużą kostkę. Na patelni rozgrzać oliwę lub masło i wrzucić pokrojone pomidory. Smażyć na średnim ogniu, nie długo, tylko do momentu, gdy sok z pomidorów w większości odparuje. Przyprawić do smaku solą i pieprzem. Wlać jajka (wcześniej sparzyć i wbić je do miseczki). Całość smażyć krótko, cały czas mieszając. Jajecznica jest najlepsza jeśli nie do końca się zetnie. 

6 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam z cebulą i z tymiankiem/ziołami prowansalskimi albo z sucukiem (turecka kiełbasa) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata - przyznaję, że na wszystkie te wersje mam ochotę. Sucuka nie znam, ale czuję, że byłoby pysznie:)

      Usuń
  2. Bardzo lubię jajecznicę z pomidorami. Zawsze dorzucam jeszcze odrobinę cebulki. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj ja tez uwielbiam taka z pomidorami a ostatnio to nawet na rowni z jajecznica z awokado .. pysznosci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. obowiązkowo do tego 1 mała cebula czerwona i jedna większa biała. Po ułożeniu na talerzu dodaję świeży, posiekany szczypiorek.

    OdpowiedzUsuń