08:02

Bułki pełnoziarniste

Bułeczki pełnoziarniste pokochała cała moja rodzina. Nawet dzieci, które z reguły wybierają pieczywo jasne, pszenne, puchate. W tych bułkach się bardzo rozsmakowały. 
Wypiekam je z gotowej mieszanki mąk pełnoziarnistych (pszenicy, żyta 
i orkiszu), ale można również stworzyć swoją mieszankę. 

Składniki (12 bułek):
  • 3 szklanki mąki (używam Pełne Ziarno 3 zboża Lubella)
  • 1/4 szklanki oliwy +oliwa do smarowania po wierzchu
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżeczki suchych drożdży (lub 16 g świeżych)
  • 1 i 1/4 szklanki ciepłego mleka. 

Z podanych składników zagnieść ciasto (w przypadku użycia świeżych drożdży przygotować rozczyn (pół szklanki mleka + łyżeczka cukru + drożdże). Ciasto pozostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu (około 1,5 godziny). Wyrośnięte przełożyć na blat i podzielić na 12 części. Uformować bułki i ułożyć je na dużej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Bułki odstawić na pół godziny i po upływie tego czasu posmarować po wierzchu oliwą. Piec w 180 stopniach przez około 20 minut. 

A któregoś dnia upiekłam te bułeczki z nacięciem. Robiąc zdjęcia nie zauważyłam, ale kiedy chciałam wstawić je na blog, zobaczyłam, że przypominają...:)
Dlatego tym razem zrobiłam je już bez nacięć:)





5 komentarzy:

  1. Bardzo fajny, prosty przepis na zdrowe bułeczki. Zapisuję i skorzystam na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Życie z apetytem - są bardzo proste:) Mam nadzieję, że będę smakowały.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi sie bardzo podobają te "dupeczki" .... fajne te bułki, przypomniały mi, ze musze upiec jakieś na niedzielne śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ;)) Uwielbiam twoje przepisy :)) a czy jak daje suche drożdże to nie trzeba rozczynu robic? Czy wystarczy, że wszystko wymieszam razem?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) wystarczy tylko wymieszać, bez rozczynu.

      Usuń