09:02

Pierogi z jagodami


Pierogi z jagodami na obiad w pierwszy dzień wakacji?
Moje dzieci (mąż również) uznały, że to fantastyczny pomysł. 
Przygotowuje się je bardzo szybko (pod warunkiem posiadania dzielnego pomocnika, który wykrawa kółeczka z ciasta). 
Szybko, ponieważ nie tracimy czasu na przygotowanie skomplikowanego farszu. 
Lepcie więc pierogi z owocami i uszczęśliwiajcie najbliższych:)

Składniki (50 sztuk):

  • 500 g mąki pszennej + mąka do podsypywania
  • około 1 szklanki zimnej wody
  • 200 g jagód
  • 2 łyżki cukru
  • do podania śmietana (np. 12%) posłodzona do smaku









Jagody opłukać zimną wodą. Odsączyć i wymieszać z 2 łyżkami cukru. 







Z mąki i wody (nie podałam dokładnej ilości wody, ponieważ zależy to od mąki jakiej użyjecie) zagnieść miękkie ciasto i odstawić na 10 mniut). 
Blat lub stolnicę posypać mąką i rozwałkować ciasto na cienki placek. Szklanką wykrawać kółeczka. Na każdym kłaść łyżeczkę jagód i zlepiać brzegi
Gotować w lekko osolonej wodzie, 5 minut od wypłynięcia (na małym ogniu). 
Podawać polane śmietaną z cukrem. 


Pierogi po raz pierwszy zjadła też Hania (musiałam je lekko zmiksować, ale zostawiłam więsze kawałki, do nauki gryzienia)
A jak się zajada pierogi z jagodami to można wyglądać tak:)

Hania (9,5 m-ca)


9 komentarzy:

  1. Najbardziej z tego wpisu podoba mi się dziecię umazane jagodami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Synesthesia - nie tracę nadziei, że i pierogi się podobają:)

      Usuń
  2. najlepsze pierogi latem! a jaka słodziutka upaćkana dziewczynka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jey - czekam też na wiśnie:) A pierogi małej baaardzo smakowały:)

      Usuń
  3. Aniu, pierogi też smakowite :-) uwielbiam pod każdą postacią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Synesthesia - no to się cieszę:). A co do pierogów...chodzi mi jedna ich wyjątkowa postać po głowie, jestem ciekawa czy Ci się spodobają:)

      Usuń
  4. Pychotka takie pierożki, co widać na ostatnim zdjęciu. Świetne ujęcie i jaka radość!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam pierogi z jagodami .... i mimo tego, ze jestem dużo starsza od ani to tez lubię się nimi umazać:)

    OdpowiedzUsuń