11:22

Szparagi w cieście francuskim


Dwa składniki. 
10 minut przygotowania
30 minut zapiekania. 
Chwila na ostudzenie:)

Takie szparagi idealnie wystąpią w roli ciepłej przekąski bądź jako danie np. na kolację. 
Szparagi uwielbiam w każdej postaci, ale przyznaję, że w zapiekanych pozostaje najwięcej aromatu. 
Podstawą jest zakup świeżych szparagów (powinny skrzypieć, gdy się je ociera o siebie w dłoniach, a końcówki nie mogą mieć brzydkiego zapachu). 
Szparagi opłukujemy pod bieżącą wodą i obieramy:
 - należy odkroić ok. 1/3 łykowatej łodygi (jeśli chwycimy szparaga w obie dłonie i mocno wygniemy to pęknie dokładnie na granicy łykowatości:), a następnie obrać przy pomocy obieraczki (możecie zobaczyć to na naszym filmiku).

Składniki:
 - 1 opakowanie ciasta francuskiego
 - pęczek zielonych szparagów



Ciasto francuskie pociąć na paski (tyle ile sztuk szparagów posiadamy), a następnie zawinąć je dookoła szparagów tworząc spiralki. Można je posolić i posypać pieprzem, ale ja zapiekłam bez żadnych przypraw - takie lubię:)


Zapiekać około 30 minut w 180 stopniach. 

12 komentarzy:

  1. skojarzyły mi się z takimi mega zdrowymi i dobrymi, grubaśnymi paluszkami. mniami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio na blogach dużo szparagów w cieście francuskim ;) bardzo mi się podobają te Twoje, bo tak fikuśnie jest zaplotłaś, takiego jeszcze nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł:) wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie się prezentują! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, tak owiniętych jeszcze nie widziałam, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ah takich to jeszcze nie jadłam :) fajna opcja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam pod ciasto francuskie władować jeszcze szynkę szwarcwaldzką lub parmeńską, pyyycha.
    I jak ładnie Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale świetny pomysł AniU!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prostota jest najsmaczniejsza :)

    OdpowiedzUsuń