19:36

Ciasto razowe z jabłkami


Postanowiłam upiec coś wreszcie z mąką razową. Miałam ochotę na szarlotkę, ale też jak zwykle deficyt czasu, więc postanowiłam upiec wypróbowane już wielokrotnie ciasto z jabłkami. Moje ciasto upiekłam na oliwie z oliwek (zapewniam, że nie czuć jej po upieczeniu), ale możecie użyć oleju. Dodałam orzechy i rodzynki, ale jeśli ktoś ma ochotę, może je zastąpić dodatkowym jabłkiem i upiec typowe ciasto z jabłkami. 
Ciasto jest naprawdę bardzo smaczne i takie jakieś...lżejsze:)
W sam raz na wiosnę:)

Składniki (blaszka 22 cm x 33 cm):

  • 3 średniej wielkości jabłka (najlepiej lekko kwaskowe)
  • 2 szklanki mąki pszennej razowej
  • 0,75 szklanki cukru 
  • 4 jajka
  • cukier waniliowy (16 g)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 szklanki oliwy (lub oleju)
  • 0,5 szklanki orzechów laskowych
  • 0,5 szklanki rodzynek




Jajka ubić z cukrami na puszystą masę. Zmniejszyć obroty miksera i dodać oliwę, mąkę, proszek do pieczenia. 
Wyłączyć mikser i dodać jabłka (obrane i pokrojone w kostkę) oraz orzechy (niezbyt drobno posiekane) i rodzynki. Całość wymieszać łyżką i przelać do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. 
Piec około 40 minut w 180 stopniach. Przed wyjęciem ciasta upewnić się patyczkiem czy jest upieczone. 
Można oprószyć cukrem pudrem po wierzchu. 

4 komentarze:

  1. Hmm wyglada super:) Ja tez wciaz mysle o jakims wypieku z maka razowa ale wciaz sie za to nie zabralam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pysznie wygląda, no i jest lekkie i zdrowsze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana - tak lekkie, że niknęło jeszcze szybciej niż normalne:)

      Usuń